Subject: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine
From: "Hardo Aun" <[email-masked]>
To: Triinu Mänd <[email-masked]>
Cc: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Dec 2023 15:57:29 +0200

Tere

Saadan projekti uuesti kooskõlastamisele.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

[email-masked]

From: Triinu Mänd <[email-masked]>
Sent: Monday, December 18, 2023 10:02 AM
To: Hardo Aun <[email-masked]>
Cc: Hans Keskrand <[email-masked]>; Tiit Harjak 
<[email-masked]>
Subject: RE: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine - Tagasiside 
18.12.2023

Tere

Olete 01.12.2023 esitanud uuesti kooskõlastamiseks THS PROJEKT OÜ töö nr 
P23004; LR8427 „Rebase elektritootja (500 kW ja üle) liitumine“ materjalid.

Transpordiameti projektijuht Hans Keskrand on edastanud Teile tagasiside 
06.12.2023 edastatud asendiplaani kohta (kirjavahetus manuses) ning 
tulenevalt eeltoodust tuleb kooskõlastamiseks esitatavat materjali 
korrigeerida ning tuua tingmärkide loetelus üheselt ja selgelt välja kõik 
asendiplaanijoonisel kasutatud tähistused.

Vaatasin Teie poolt 01.12.2023 edastatud materjalid ja 06.12.2023 edastatud 
plaanijoonise uuesti üle ka lähtuvalt 28.11.2023 kirjaga nr 7.1-2/23/22875-2 
edastatud tagasisidest ning:

1.	Projekti seletuskiri ja asendiplaani joonis on vastuolus. Seletuskirjas 
sätestatakse: „Ülejäänud juhtudel Transpordiameti maa-alal paigaldada 
maakaablid min. 1,5m (juurdepääsu tee) ja 1,0m sügavusele ja kaitsta 750N 
kaablikaitsetoruga.“ Märgime, et asendiplaani joonise alusel riigiteede 
maaüksustel on minimaalseks paigaldussügavuseks 1,2m ning Liivatapõllu 
kinnistu juurdepääsuteega ristumine kavandatud 1,2m sügavusele 1250N 
kaitsetorus:

2.	Korrigeerida Projekti seletuskirja vastavalt Nõuetele. Sätestate: 
„Lähemale kui 2 m põrkepiirdest, truubitorust või truubiotsa kindlustusest 
on lubatav tehnovõrku kavandada vaid kinnisel meetodil, vähemalt 1 m 
sügavusel truubi/torupiirde põhjast.“ Märgime, et seletuskirjas esitatud 
tingimused põrkepiirde osas ei ole korrektsed. Palume viia seletuskirjas 
esitatud paigaldusnõuded vastavusse Transpordiameti tüüpnõuetega.
3.	Ristmevälja joonisel näidata puurimiskaevikute kaugused teekattest ja/või 
muldkeha alumisest nõlvajoonest ning rajatava tehnovõrgu sügavus näidata 
mõlemas riigitee katte servas (mitte ainult teljel).
4.	IKÕ ala plaanil „19801_001_2396“ eemaldada asjasse mitte puutuv info 
(kooskõlastustabel) ning korrigeerida tabelis kilometraaži  - 22,31-22,36.

Korrigeeritud materjalid edastada uuesti kooskõlastamiseks digitaalselt 
allkirjastatud kaustas aadressil [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Hardo Aun <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Monday, December 11, 2023 3:41 PM
To: Triinu Mänd <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine

Tere

Oskate öelda millal võiks jõuda antud projekti kooskõlastamiseni.

Saatsin korrigeeritud projekti teile ja ka üldmeilile 1.dets. Lihtsalt 
ekslikult läks aadressile

maantee@transpordiamet, mitte info@transpordiamet. Lihtsalt kopeerisin selle 
esimese aadressi ise teie kirjast😊

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Hardo Aun
Sent: Friday, December 1, 2023 2:54 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine

Tere

Saadan uuesti kooskõlastamisele Enefit Connect OÜ projekti.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 28, 2023 11:07 AM
To: Hardo Aun < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine - Tagasiside 
28.11.2023

Teie 01.11.2023

Meie 28.11.2023 nr 7.1-2/23/22875-2

Hardo Aun

THS Projekt OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

01.11.2023 esitasite Transpordiametile kooskõlastamiseks THS PROJEKT OÜ töö 
nr P23004; LR8427 „Rebase elektritootja (500 kW ja üle) liitumine“ 
elektritrassi asendiplaani ning taotluse.

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 8 Tallinn – Paldiski km 22,31-22,43 
ning riigitee nr 11193 Kumna - Vääna km 0,00-0,93 teemaadele ja 
kaitsevöönditesse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et elektritrassi projekteerimisel 
ei ole arvestatud Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude teemaale 
paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me ei pea võimalikuks 
kavandatud lahendusega nõustuda. Materjalide korrigeerimisel tagada vastavus 
Nõuetele, muuhulgas viitame alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Riigitee nr 8 teelõik km 14,00-25,00 on tee ehitustööde objekt 2022-2052 
aastatel. Tulenevalt eeltoodust tuleb projekteerimisel arvestada 
Transpordiameti tellimusel Selektor Projekt OÜ poolt koostatava tööga nr 
P22007 „Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski km 16,7-24,2 Harku-Keila lõigu 
eskiisprojekt. II etapp“.  Märgime, et riigiteega nr 8 rööpselt kulgevale 
kaabelliinile ja kilbile tuleb leida uus sobiv asukoht väljaspool riigitee 
arendusala. Palume kilbile ja kaabelliinile sobiva asukoha osas teha 
koostööd Transpordiameti poolse projektijuhiga Hans Keskrand 
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 
tel. 59819102)
2.	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav. 
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Nõuete tabelis 1 
toodud väärtusi.
3.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu kaugused 
iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning teemaa 
piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned, ristisuunalistel 
kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute asukohad ja piirjooned ning nende 
kaugused teekatte servast, teemaa ja riigitee kaitsevööndi piirid, 
ristumiste aadressid.
4.	Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja taristuministri 
17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10 sätestatut – ehk 
tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist ehitusplatsil ning 
märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme projektdokumendi üheaegne 
jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee 
kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või 
kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.
5.	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemine peavad vastama 
Nõuetele. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva 
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale 
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku 
serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel 
tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku 
sügavus, varisemisnurk 1:1).
6.	Projekti materjalidele lisada katete taastamise osa. Riigitee teekatendi 
konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee 
ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee 
ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, § 99 
lg 4) ning Transpordiameti juhenditest 
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid). 
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on 
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning 
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.
7.	Teemaal, sh riigiteega ristumistel paigaldada tehnovõrgud kogu ulatuses 
kaitsehülssi. Järgida Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi.
8.	Ristumiste kohta nii kinnisel kui ka avatud meetodil tuleb esitada eraldi 
mõõtkavalised lõikejoonised arusaadavas mõõtkavas (min M1:50/M 1:150). 
Joonistele tuleb kanda olemasoleva tee ja teekatte kontuur, olemasolevate ja 
projekteeritava tehnovõrgu asukoht ja nende sügavused maapinnast ning 
teekattest, teemaa piirid, puurimiskaevikute asukohad ja kontuurid ning 
nende kaugused teekattest ja/või muldkeha alumisest nõlvajoonest, kaitsetoru 
paiknemine. Juhime tähelepanu, et tehnovõrgu minimaalne sügavus ümbritsevast 
maapinnast riigiteega ristumisel on min 1,5 m (põhimaanteedel ja 
arendushuviga teedel min 2,2m). Horisontaalne mõõtahel siduda tee teljega.
9.	Isikliku kasutusõiguse ala plaanidel tagada vastavus Nõuete lisale 6. 
Seletuskirja lisada vastav lõik: Tehnovõrgu riigiteealusele maale 
paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima 
asumist esitama Maanteeametile vormikohase taotluse koos projektis 
kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu 
sõlmimiseks (vorm saadaval Maanteeameti kodulehel). Sõlmitud leping on 
aluseks riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku 
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Palume ülaltoodud tagasisidet arvesse võtta ja materjalid viia vastavusse 
Nõuetega. Esitada seejärel materjalid uuesti kooskõlastamiseks aadressil 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Hardo Aun < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, November 1, 2023 3:46 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine

Tere

Saadan projekti kooskõlastamisele (taotlus + asendiplaan).

PS! Kui TRAM-i poolt on olemas nõusolek elektri maakaabli trassi osas, siis 
saadan ka IKÕ plaanid, ristmevälja joonise ja seletuskirja.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]